Verplaatst of geannuleerd concert
> Wat gebeurt er met de eventuele gemaakte kosten wanneer een bestelling is geannuleerd?
Eventuele kosten die gemaakt zijn door de koper, worden niet vergoed door Tixwaves. Tixwaves is beperkt tot het bedrag dat de koper voor het betrokken ticket heeft betaald.
> Het evenement/concert is afgelast of verplaatst waarvoor ik kaarten heb gekocht, wat nu?
Mocht het concert/evenement zijn afgelast dan is de koper gehouden de nieuwe datum te accepteren. (De koper is zelf verantwoordelijk zich op de hoogte te stellen van eventuele verplaatsing van het evenement?) Mocht het concert/evenement zijn afgelast dan verzoeken wij u om ons te informeren hier over via ons contactformulier. (Wij zullen dan het volledige aankoopbedrag retourneren naar de rekening van herkomst)
Betaling en verzending
> Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?
Zodra de terugbetaling is doorgevoerd in ons systeem ontvangt u hiervan een bevestiging per mail. Het aankoopbedrag zal binnen 5-7 werkdagen worden teruggestort op de rekening van herkomst. (Creditcard, bankoverschrijving, PayPal)
> Wanneer en hoe ontvang ik mijn tickets?
Zodra wij de betaling van uw order hebben ontvangen, nemen wij uw order in behandeling. Mochten wij deze kaarten al op voorraad hebben dan zullen wij deze zo snel mogelijk naar u toe sturen via de e-mail in een pdf bestand. Hebben wij de kaarten niet op voorraad, dan bestellen wij deze gelijk bij onze leverancier, wij zullen u dan een e-mail versturen met meet informatie over de levering van de kaarten.
Orderstatus
> Kan ik mijn order annuleren en/of wijzigen?
Als u de betaling van u order heeft betaald, is het niet mogelijk om uw order te annuleren. De Wet Koop op Afstand is hier niet van toepassing, het gaat hier om een uitzondering op bederfelijk waar, waarop geen herroeping mogelijk is.
> Ik heb geen orderbevestiging ontvangen (in mijn e-mail)?
Het kan zijn dat onze orderbevestiging in uw spam inbox terecht is gekomen, wij verzoeken u om dit te controleren. Mocht u daar ook geen orderbevestiging kunnen vinden kan het zijn dat de e-mail wat vertraging heeft opgelopen of dat u wellicht een fout in het typen van uw e-mail adres heeft gemaakt. Wij verzoeken u om dan contact met ons op te nemen door middel van het contacformulier.
Klantenservice
> Hoe kan ik contact opnemen met Tixwaves?
U kunt ons contactformulier invullen met daarin uw bericht, wij streven ernaar u om dit binnen vijf werkdagen te beantwoorden.
Tickets
> Het concert/evenement is al uitverkocht, hoe komt het dat ik toch bij Tixwaves tickets kan kopen?
Wij zijn gespecialiseerd in uitverkochte concerten/evenementen en hebben een groot netwerk van leveranciers die nog steeds tickets voor die concerten/evenementen kunnen aanbieden.
> Kan ik, als ik een order wil plaatsten, ook mijn stoelnummers uitkiezen?
Bij het plaatsen van uw bestelling, moet u de categorie stoelen kiezen die u wilt kopen. Een plattegrond van de locatie is beschikbaar voor visualisatie. U kunt dan de categorie/blok kiezen , echter is het niet mogelijk om uw stoelnummers te kiezen. U kunt in het vakje ''opmerkingen'' uw voorkeur wel aangeven bij het plaatsen van uw order. Bij het afhandelen van de bestelling behoudt Tixwaves de beste plaatsten voor u. Als er voor een evenement/concert de categorie ''vrije plaatskeuze (staan- en zitplaatsen)'' wordt aangegeven betekent dit dat u zelf kunt kiezen of u wilt staan of zitten bij een concert. Het is niet mogelijk om zitplaatsen van te voren te reserveren voor deze categorie. Als u graag wilt zitten adviseren wij u bij deze evenementen/concerten om op tijd aanwezig te zijn zodat u zelf een zitplaats eventueel kunt uitzoeken.
> Waarom heb ik meer betaald dan op het ticket staat aangegeven? (nominale waarde)
In sommige gevallen kan u een prijsverschil opmerken tussen het bedrag wat op het ticket staat (de oorspronkelijke prijs) en de prijs die u aan Tixwaves betaalde. Dit komt door het feit dat Tixwaves een commercieel ticketkantoor/wederverkoper is. De tickets worden gekocht bij bekende leveranciers en verkopen die hun marge opleggen. Bovendien heeft Tixwaves aanzienlijke kosten voor het verwerken van uw bestelling, communicatie en marketing voorafgaand aan uw aankoop. De prijs van een tickets wordt daarom bepaald op basis van die commerciële factoren en volgens de markt van aanbod versus vraag. Als een evenement echt populair wordt, neem de prijs van een ticket toe, daarom kan de klant soms meer betalen dan de oorspronkelijke prijs die op het ticket vermeld staat. Omgekeerd kan de waarde op de markt afnemen en wordt een kaartje waarschijnlijk onder de oorspronkelijke waarde verkocht.
> Mijn naam komt niet overeen met de naam die op het ticket staat, wat nu?
Tixwaves is een commercieel ticketbureau, dat betekent dat wij kaarten kopen bij tussenpersonen om ze op onze website te verkopen. Daarom is het mogelijk dat de naam van de vorige eigenaar wordt weergegeven op het ticket. Dit heeft geen gevolgen voor u als klant. De ticket(s) die u heeft ontvangen zijn nog steeds volledig geldig.
> Zijn de tickets van Tixwaves origineel?
Vanzelfsprekend. Wij verkopen allen originele en geldige tickets en garanderen dit in ons algemene voorwaarden.